Poznaj 3 najskuteczniejsze techniki sprzedaży

Prowadzenie własnej działalności bywa nie tylko czasochłonne, ale również problematyczne. Zwłaszcza wtedy, gdy nie wiesz, jak kogoś zachęcić do zakupienia oferowanych przez ciebie towarów lub usług. Praca w call center lub na stanowisku przedstawiciela również wymaga umiejętności nawiązywania dobrych relacji z klientami i nakłonienia ich do wykonania określonych czynności. Pracodawca żąda sprzedaży określonej ilości produktów, kupujący nie chce kupić towaru, a ty nie wiesz, co robić? Sprawdź, najefektywniejsze techniki sprzedaży, które pozwolą ci zwiększyć sprzedaż.

Klient ma głos, czyli metoda SPIN Sellingu

Ta metoda polega na zadawaniu odpowiednich pytań kupującemu po to, by zajął jakieś stanowisko w danej kwestii. Nazwa techniki sprzedaży została utworzona na podstawie 4 pytań sprzedażowych, które zadaje się potencjalnemu nabywcy po to, aby przyciągnąć jego uwagę i zachęcić go do dokonania zakupu, a także dowiedzieć się, jakie są jego potrzeby i jak można je zaspokoić. Pytania dotyczą:

1 – sytuacji kupującego. Sprawdza się, w jaki sposób postrzega on ofertę sprzedaży i czy jest dostosowana do jego potrzeb;

2 – problemu, którego nabywca nie wziął dotychczas pod uwagę, i który jest związany z jego sytuacją;

3 – implikacji – pokazują negatywne oddziaływanie tych problemów i nakłaniają do szybkiego rozwiązania ich;

4 – niezbędnego zysku – dzięki nim klient uświadamia sobie korzyści płynące z kupienia produktu i opowiada sprzedawcy o tym, w jaki sposób ów produkt na niego wpływa.

Kiedy sprzedawca staje się konsumentem…

Jedną ze skuteczniejszych technik sprzedaży, jest również Sandler Selling System. Polega na odwróceniu ról, to nabywca niejako przekonuje sprzedawcę do zakupu. Celem tej metody jest pozyskanie od klienta informacji o najważniejszych jego potrzebach. Podczas rozmowy negocjator „wciela się” w konsumenta, podzielając jego wątpliwości odnośnie produktu. W ten sposób handlowiec staje się bardziej wiarygodny w jego oczach.

SNAP Selling

Podczas pracy z klientem, osoba zachęcająca go do zakupu, która stosuje technikę sprzedaży SNAP Selling, kieruje się czterema zasadami:

– jak największym ułatwieniem klientowi wyboru, w taki sposób, by nie musiał poświęcać zbyt dużo czasu na podjęcie decyzji;

– sprawieniem, by klient poczuł, że to właśnie ten sprzedawca jest niezastąpiony i uwierzył w jego słowa;

– dopasowaniem się do nabywcy poprzez posiadanie wiedzy o nim, jego zainteresowaniach i planach;

– zwróceniem uwagi konsumenta na kwestie priorytetowe.

źródło zdjęć: freepik.com

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *